lördag 8 september 2012

59 frågor

Jag läste inlägget 59 snabba hos Tahira och tänkte göra ett försök att besvara alla frågorna själv. Here goes...


1. Hur gammal är du om fem år? Om fem år ska jag snart fylla 47 år.

2. Vem var den sista du träffade? Gustav och Mats, när de gick ut genom dörren för att ta en kvällspromenad i Skrylle.

3. Hur lång är du? 156 cm.

4. Vilken var den senaste film du sett? Mona Lisa smile med Julia Roberts, Maggie Gyllenhall, Julia Stiles and Kirsten Dunst. Det var den senaste hela film jag såg. Sedan dess har jag sett början av A beautiful mind.

5. Vem ringde du senast? Min svåger. Han hade ringt upp och vi hade pratat i drygt 20 minuter, när samtalet bröts och då ringde jag tillbaka.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”Kan du köpa cola? Min huvudvärk blir bara värre, jag svettas som ett djur och mår skit.” Det var till maken.

7. Vad är dagens planer? Dagen är nästan slut. Närmast på agendan står att hänga upp tvätten i tvättmaskinen, duscha och tvätta håret och sedan tänker jag gå och lägga mig.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vad det handlar om. Men oftast föredrar jag att ringa.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är skilda.

10. När såg du din mamma senast? I onsdags, alltså för tre dagar sedan, när hon och J hade hämtat barnen från förskolan.

11. Vilken ögonfärg har du? I mitt pass stod det att mina ögon är grågröna. Jag vet inte om jag håller med om att de är grå…

12. När vaknade du idag? Klockan 6:09 vaknade jag och gick upp.

13. Har du någon gång hittat en katt? På sätt och vis hittade vi vår katt Noomi, som numera bor hos mamma. Noomi föddes av en vildkatt som hade flyttat in på Lantmännen Granngården i Mönsterås. Affärsinnehavarna ville bli av med katterna och vi plockade med oss Noomi hem.

14. Vilken är din favoritplats? Den första plats som dyker upp är Måryd. Förr var det Romeleåsen men det var så länge sedan jag var där. Enebackarna i Måryd är underbara.

15. Vilken plats föredrar du minst? Vilken plats som helst där det är mycket människor.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte en aning.

17. Vad skrämde dig som barn? Jag minns att jag brukade tänka att det fanns kräftor i fotänden av min säng och jag vågade inte sträcka ut benen. Och så bofinken, eftersom mamma sade ”Om du inte är snäll, så kommer bofinken och tar dig”.

18. Vem fick dig att skratta senast? Oskar och Gustav.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Jag köpte mina första vinylskivor när jag var 10-11 år gammal och de första CD-skivorna när jag var omkring 20 år. Numera har jag inte kvar en enda av mina vinylskivor.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två. Och maken har två. Och så har barnen var sin, när de sover hos oss. Mycket kuddar blir det…

23. Hur många landskap har du bott i? Skåne, Småland, Dalarna, Västerbotten, Uppland (och så Skåne igen, Dalarna igen, Uppland igen, Småland igen och nu åter i Skåne).

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, ett par gånger.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Hemma gillar jag att gå barfota men utomhus vill jag ha skor (inte alltid med strumpor).

26. Är du social? Inte så värst. Jag trivs alldeles för bra med mig själv.

27. Vilken är din favoritglass? En chokladglass av något slag.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Fundera på att skola om mig.

29. Tycker du om kinamat? Riktig kinamat har jag aldrig ätit. Den variant som går att finna i Sverige är väl inte en favorit, förutom friterad kycklingfilé.

30. Tycker du om kaffe? Nej.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten.

32. Sover du på någon särskild sida? Jag ligger helst på höger sida, när jag ska somna.

33. Kan du spela poker? Jag har väl en aning om hur det går till men inte mer.

34. Tycker du om att mysa? Vad menas med det? (Jag är FL-skadad.) Att mysa för mig innebär att krypa ihop under en filt i soffan och ligga och läsa. Det gillar jag.

35. Är du en beroendemänniska? Ja.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? *funderar* Nej.

37. Vill du ha barn? Jag har de två barn jag vill ha.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, en del tyska och lite franska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller en pool? En pool.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Jag tycker om att köpa böcker.

42. Äger du dyra smycken? Nej.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fläskkotlett.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Min pappa.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ärret efter kejsarsnittet när Oskar föddes.

47. Vad har du för ringsignal? Jag har ett flertal olika, alla sådana som fanns på telefonen när den köptes.

48. Har du kvar klädesplagg sedan du var liten? Nej.

49. Flirtar du mycket? Det har jag svårt att tänka mig.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hmm, har jag en profilbild på bloggen? Måste kolla… Det har jag visst. Den har jag tagit själv hemma i köket.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej. Men jag kan kolla oljan. Och nu påminns jag om att det är dags att göra det.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Det var inte mitt fel : Om konsten att ta ansvar av Ann Heberlein. Nu läser jag The undomestic goddes av Sophie Kinsella.

54. Läser du dagstidningen? Valda delar på internet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Det finns inte tillräckligt med golvyta i bilen.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? LBC 97.3.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Närvaro på en lektion igår.

59. När var du i kyrkan senast? Senast jag var inne i en kyrka var för några veckor sedan då Gustav och jag snabbt tittade in i Genarps kyrka. Senast jag var på något organiserat i kyrkan var när Oskar döptes i juni 2010.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar