lördag 16 mars 2013

Vad händer efter döden?

Idag är jag med barnen i Malmö. Gustav är på kalas på Leos lekland och medan han är där passar Oskar och jag på att hälsa på morfar.

I bilen på väg in till Malmö berättade Gustav för mig vad som händer efter döden:

- När man är död läggs man i en kista och sen sätter dom på locket. Sen gör dom ett hål och knuffar ner kistan och sen lägger dom på sand. Till sist sjunger dom en sång så att man hittar upp till stjärnorna.

* * * * * * * * * * * * * * *

Jag satt alldeles nyss (=på kvällen samma dag som jag skrev ovanstående) och läste igenom det Gustav sagt och insåg att jag glömt en sak. Så här var det han berättade:

- När man är död läggs man i en kista och sen sätter dom på locket. Sen gör dom ett hål och knuffar ner kistan och sen lägger dom på sand och sätter upp ett plus eller en sten. Till sist sjunger dom en sång så att man hittar upp till stjärnorna.

4 kommentarer:

  1. tror jag ska intervjua Gustav om andra viktiga företeelser i livet

    SvaraRadera
  2. Varför göra det svårare än det är ?

    SvaraRadera
  3. lova att han får fortsätta att se det som ett plus

    SvaraRadera
  4. Sexåringar är verkligen fantastiska på att uttrycka sig :)

    SvaraRadera