onsdag 1 januari 2014

Årets första dag


2014 började med en onsdag och den är nästan slut. Jag har påbörjat mina jullovsprojekt: stickning, boksortering samt röjning i klädkammare.

För ett par månader sedan började jag sticka en tröja till Gustav och den har förvandlats till en tvångströja. För det första är mönstret helt galet. Jag har aldrig stickat en tröja på det här viset, där en tunn remsa av ärmarna går ända mitt bak i nacken. För det andra blev mönsterstickningen snabbt tråkig. Men jag har bestämt mig för att den inte ska bli ett UFO och nu är alla delar klara. Återstår bara montering. Den får vänta lite, eftersom jag har börjat sticka Oden socks till J. När jag nästan blivit klar med den första sockan såg jag att jag har stickat fel på resåren på skaftet ... och jag har gjort ett fel i en fläta. Det är bara att göra om och göra rätt.

Jag har flyttat om alla böcker i mina bokhyllor. När jag flyttade in för två månader sedan, låg fokus på att snabbt få upp alla böcker i hyllorna. De hamnade lite huller om buller och nu har jag sorterat dem. Jag har konstaterat att böcker är dammiga, att jag har en massa barnböcker, att bokhyllor inte tycks vara ämnade att innehålla böcker (böcker är för tungt för hyllplanen) samt att det faktiskt finns plats för lite mer böcker.

Klädkammaren då. Hmmm, det är fortfarande ganska rörigt därinne, så det är ett projekt som ännu lämnar en del att önska. Det är emellertid några dagar kvar på jullovet, så jag ska nog allt hinna få lite bättre ordning därinne.

1 kommentar:

  1. Nöjdhetsfaktorn efter storröjningar är svåröverträffad! :) Lycka till med klädkammaren. Och god fortsättning bästa Katarina!

    SvaraRadera