torsdag 25 december 2014

En nästan perfekt juldag!

Juldagen är en av årets bästa dagen. Decembers julförberedelser kulminerar på julafton och sedan infinner sig det totala lugnet.

Jag vaknade strax efter halv sju i morse och tittade på ett avsnitt av Gilmore Girls. Jag tycker verkligen om den serien, speciellt de första säsongerna. Därefter följde frukost och sedan lät jag mig totalt uppslukas av en bok i flera timmar.

Jag har läst Fjällgraven av Hjorth & Rosenfeldt. Den var lika bra som de två tidigare böckerna jag har läst av den här författarduon. Spännande böcker, lagom spännande, inte så spännande att jag hoppar ur skinnet. Boken avslutades med inte mindre än två cliffhangers. Hjorth & Rosenfeldts deckare är så bra att jag överväger att köpa dem, så att jag kan läsa om dem.

Strax före halv två kände jag att det var dags att bli lite ordentlig, så jag steg upp från soffan och klädde på mig. Det var även dags att äta lite lunch och det blev en pyttipanna på potatis, köttbulllar, prinskorv och revben. Riktigt mumsig!

På seneftermiddagen tittade jag på Life is beautiful med James Stewart i huvudrollen. Det var en tänkvärd film och Stewart är alldeles utomordentlig. Jag måste se fler filmer med honom.

Nu tittar jag på Fellowship of the Ring. Jag har sedan länge tappat räkningen på hur många gånger jag har sett Ringen-trilogin. Utmärkta, spännande och välgjorda filmer. Jag har inte bara sett filmerna ett antal gånger. Jag har även sett dem med skådespelarkommentarer och med kommentarer av regissör och manusförfattare - även detta minst ett par gånger.

Nu ska jag avsluta denna nästan perfekta juldag med att fortsätta att sticka på min Dreambird medan jag följer Frodos äventyr med ringen på TV.

2 kommentarer:

  1. Låter som en skön juldag.
    Vi var hos syrran och firade idag då vi inte var där igår.
    Igår var det jag, Isabelle och brorsan.
    Imorgon blir det en slappar för oss.
    Ha en fortsatt trevlig jul.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Juldagen ska vara en slappardag när man bara tar stunden som den kommer - då är dagen som allra bäst :-)

    SvaraRadera