torsdag 19 februari 2015

Årets sjukaste månad

Jag satt och funderade nyss och kom fram till att februari nog är den månad på året jag gillar minst. Det känns som om februari är liktydigt med sjukdom.

2015: I förra veckan var Gustav sjuk. En besvärlig förkylning med hög feber. Ett tag trodde jag att det var influensa men det var det inte. Den här veckan, sportlovsveckan, är det jag som är rejält förkyld. Rösten är kraxig, halsen gör ont, täppt näsa och jag fryser hela tiden. (För tre veckor sedan var det Oskar som var sjuk - förkylning och magsjuka - men då var det januari, så det räknas inte här.)

2014: Gustav fick influensa på sportlovet och jag hade influensa veckan därpå.

2013: Jag hade influensa veckan efter sportlovet.

2012: Då var det lunginflammation veckan före sportlovet.

2011: Hmmm, jag kan faktiskt inte påminna mig att någon i familjen var sjuk...

2010: Gustav kom hem med vinterkräksjuka och smittade mig och sin pappa. Oskar, som var alldeles nyfödd, klarade sig mirakulöst. Å andra sidan opererades Oskar för ljumskbråk i februari (och i mars), vilket får mig att minnas att jag genomgick en operation i februari 2011, så nog sjutton hände det något det året också.

2009: Vinterkräksjuka de luxe. Hela familjen drabbades två gånger under årets andra månad.

2008: Här kan jag faktiskt inte komma på något. Vinterkräksjuka var fortfarande ett okänd sjukdom för mig men jag lärde känna den i mars, när Gustav blev vinterkräksjuk och hamnade på sjukhus.

2007: Då mådde jag förträffligt bra ... men jag låg inlagd på sjukhus i två veckor med en pågående vattenavgång.

2006: Så här långt bort i tiden minns jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar