torsdag 7 september 2017

Åtta låtar

Den här låten påminner om min barndom ... Personality (Lloyd Price)
Jag var hemma från skolan och pappa hade precis visat mig hur jag kunde spela in låtar från radion. Han hade också visat hur jag kunde skriva upp vilka låtar, som fanns på kassetten, på kassettomslaget. Jag hade väl knappt börjat läsa engelska så det blev Pösenaliti...

Detta är mina ungdomsidoler ... Shout at the devil (Mötley Crüe)

Den här låten påminner mig om min stora kärlek ... Walk like you (James)
Egentligen vilken låt som helst med James...

Denna låt förknippar jag med min favoritplats ... Strövtåg i hembygden (Mando Diao)

Om jag känner mig ledsen spelar jag den här låten ... Summer rain (Paul Kelly)

Den bästa svenska låten just nu ... jag känner inte till några aktuella svenska låtar men Om (Niklas Strömstedt) och För kärlekens skull (Ted Gärdestad) är svenska favoriter, som alltid funkar.

Den här låten vill jag spela till min lillebror ... New life (Depeche Mode)

Den här låten säger något om mig ... efter några dagars funderande känner jag att jag går bet på den här.


3 kommentarer:

  1. Spännande, så härligt med musik och hur den skiftar så totalt människor emellan. Nu blev jag nästan lite sugen på att göra en liknande lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Det var inte helt enkelt men nyttigt/roligt att fundera lite kring det.

      Radera