lördag 7 oktober 2017

En bra och produktiv dag

Även om det har varit en jobbig dag känslomässigt, så har det varit en bra dag. Jag har varit på språng sedan tidigt i morse och hunnit med mycket av det som behövt göras, dock inget jobbrelaterat.

Jag har varit inne en snabb sväng i stan för att byta två tröjor, som jag köpte till Gustav igår eftermiddag. Han är längre än vad jag vill erkänna för mig själv, så tröjorna var korta i ärmarna, när han provade dem. Som tur var fanns de kvar i en större storlek, så att det gick att byta.

Jag har tvättat veckans tvätt. Det finns fortfarande lite att sortera in i bryråerna med det som ska strykas är struket.

Jag har varit och handlat två gånger. Det var för mycket, som skulle med hem, för att jag skulle orka ta allt på en gång.

Jag har dammsugit i barnens rum. Jisses, vad det var på tiden. Jag har dammsugit i  köket, i hallen samt i mitt sovrum. Jag har plockat bort (nästan) allt som samlats på matbordet i vardagsrummet samt dammat och plockat på skänken i samma rum.

Oskar och jag fixade hemmagjord pizza till middag. Den blev god. Han åt så att jag trodde att han skulle spricka.

Kvällen avslutades med dusch och hårtvätt för samtliga och på det lite VM-kval på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar